Havas talaj

 Talán az volt a legkedvesebb, amikor az árnyékok délután hosszúra nyúltak, a fény körülölelte a falra feszített tükröt, és foltokban megtört az üvegen. A törött ablaknál álltam, hogy felszárítsa az izzadságot a napmeleg rólam, a foltokat a textílián.  Szerettem ezt, mert mindennek megvolt a maga törvényszerűsége. Látni csak később kezdtelek el, amikor már megengedtem magamnak, hogy kinyissam a szememet. Mondhatnám, szerelem volt első pillantásra, de mit bántam én ki is vagy te. Napok váltak bennem arannyá, szavak lettek általam kinyitva, emlékek bújtak elő belőlem,  és mindennek a legtetején ott voltam én, keresve saját magam hangját, legyőzve az egész várost a madaraktól és számolva a lélegzetvételeket a tömött buszokon. Nem számított a külvilág, mert egyszerre voltam láthatatlan, és egy növekvő, duzzadó folyó. Nem kértem bocsánatot, mert nem érte volna meg. Anyámmal is jobb lett a kapcsolatom, mert többé nem kérte számon a múltját bennem. 
Te meg egy szelíd, jól eső zápor voltál, minden színtéren. Remekül tudtam álcázni a zavaromat, a hímzett kabátom alatt ott volt minden elrejtett félelem, csak Zita csipkét varrt rá, hogy ne látszódjanak a szakadások. Nyár végén aztán hordhatatlanra foszlott. Hosszú idő múlva vettem csak másikat, ami valahogy nem akar elszakadni, hogy foltokat lehessen rá varrni. 
Azokat a pillantásokat szívesen visszahoznám, miközben vártál rám, én meg próbáltam csendben lenni, pedig kiabálni akartam , hogy felfogd, én nem harcolok. Engem el kell venni, ha valaki felé nyúlok, vagy engedni kell táncolni a kiégett izzók között, és meg kell érteni, hogy számomra ha tudom is, ha fel is fogom ésszel, hogy nyár van, mindig, örökké éppen most esik le az első hó. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Lenge sátor

Az idő is lélegzik

Folyton csak szaladt